woensdag 19 juli 2017

Thailand Deel 2

Maandagochtend stonden we op tijd op en na het douchen gingen we op zoek naar het restaurant waar wij het  ontbijt hadden.
Op het resort zijn 3 restaurants en eentje verzorgd s' morgens het ontbijt.
Hier keken wij onze ogen uit. In Thailand ontbijt men met een heuse warme Thaise maaltijd. Rijst/Mie gerechten met vlees of vis en salade enz... De keus is eindeloos.
Je kon ook voor kwark/yoghurt met vruchten kiezen of toast, croissant, broodje en cakejes.
Ik heb het bij het westerse eten gehouden want een warme maaltijd zo vroeg daar moet ik niet aan denken, ;)

Na de maaltijd moesten we om 9 uur klaar staan bij de receptie waar wij met bussen opgehaald werden en naar onze plek van bestemming werden gebracht.
Daar werden wij door de staf al klappend opgewacht en binnen in de grote tent stonden tafels vol met lekkernijen.

Na de snack en het drankje werden we welkom geheten door Sarah.
Na het welkoms woord was er uitleg over het één en ander, er was een business gedeelte, we kregen voorbeelden uit de nieuwe Catalogus te zien, er waren prize patrols  ( voor de archievers, en zij zijn zo ontzettend verwend met de prijzen :)) zo leuk! .... ) en zij kregen tevens de nieuwe Herfst/Winter Catalogus uitgereikt. En wat is hij gaaf!!!
Wij hebben de nieuwe producten ook al in het echt gezien en de archievers mochten er later Make and Takes mee maken.
En een leuk nieuwtje is dat er niet 1 maar 2 Nederlandse stempelsets uitkomen. Jippie!!

Tevens werd er ook bekend gemaakt waar de Incentive Trip 2019 heen gaat, het wordt deze keer  Griekenland.

Aan het eind van de ochtendsessie kregen alle gasten een Stampin Up T-shirt. :) Yes!!

Daarna werden we weer met de bussen naar het resort gebracht waar wij onze Thaise lunch uitgereikt kregen.
Deze hebben wij op onze kamer  op het balkon genuttigd.

Ons uitzicht vanaf het balkon. Niet verkeerd toch??

Na de lunch was het voor ons tijd om weer naar beneden te gaan voor onze Patong Beach Shopping Excursie.
Onderweg hebben wij ons verbaasd over de elektrische tijd draden zoals die bevestigd zijn. Een wirwar van draden en vaak in elkaar geknoopt.

Zie daar maar eens uit te komen.
Onderweg kregen we van de gids een stukje geschiedenis over Thailand.
Halverwege onze reis kwamen we in de file terecht. Er bleek een ongeluk gebeurd te zijn en we moesten wachten tot de weg weer vrij was.
Na de geschiedenis les kregen we uitleg over de taal en zong hij een Thais liedje voor ons.
De gids bleek ook zanger/muzikant/danser te zijn.

Eindelijk was de file opgelost en konden we verder rijden.
Op Patong Beach was een overdekt winkelcentrum. Wij zijn meteen doorgegaan naar de bovenste verdieping waar het wat rustiger was.
Helemaal beneden had je kleine markt met aanbiedingen en een modeshow georganiseerd door het personeel.

Toen we het binnen eenmaal gezien hadden zijn we naar buiten gegaan.
We liepen recht tegen de fonteinen aan. Door de gekleurde lampen veranderde het water als het ware elke keer van kleur.

Achter de fonteinen stond dit piratenschip.

Toen we dorst hadden hebben we bij de Mc. Donalds even wat gedronken.
Vervolgens kwamen we bij een kraampje en kreeg Kety een gekke bui....hihihi.....

Het werd al donker tegen de  tijd dat we opgehaald werden en daar heb ik deze tuk tuks op de foto gezet.
 Je ziet ze in alle soorten en maten.

Op het resort aangekomen hebben we nog wat gegeten en iets gedronken in de bar waarnaar we ons weer terugtrokken richting bed.
Op onze kamer aangekomen lag er een Pillow Gift voor Kety ( alle archievers ontvangen die ) klaar.
Deze Pillow Gifts lagen elke dag op bed. Zo leuk en spannend om te zien wat ze nu weer kregen. En zo gaaf!! Ik mag hier verder niks over zeggen maar jullie zullen ze vast wel voorbij zien komen in de loop van de tijd. ;)

Omdat Kety het leuk vond dat ik ook iets kreeg had zij voor mij ook elke dag iets klaar liggen.
Op de eerste dag kreeg ik deze mooie vlinder voor aan de sjaal. Deze werkt met een magneet en zorgt dat de sjaal niet los kan schieten.

De andere dagen kreeg ik een mooie zelf gemaakte creatie. Hoe leuk is dat. ;)

Wordt weer vervolgd. ;)

Groetjes Rosalien

Anita zei

Echt genieten was het dus Rosalien en wat attent van Kety om ook voor jou kleine kadootjes te maken/kopen.