vrijdag 21 juli 2017

Thailand Deel 4

Om jullie een beter beeld te geven van het Resort dat Stampin Up afgehuurd heeft is hier een filmpje dat ik tegen kwam. :)






Mooi hé? Voorzien van alle luxe. wij waanden ons echt in het paradijs. :)

Hieronder volgen een paar leuke details van de aankleding van het restaurant waar wij s' morgens ontbijten.






Je cappucino ontvang je altijd met een leuk printje en vandaag was hij wel heel erg leuk. :)




Vandaag hadden we een gezamelijke aktiviteit en we hadden afgesproken elkaar in de hal te ontmoeten zodat we in de bus en de rest van de dag bij elkaar konden blijven.
Phang Nga Bay staat op het programma.



Om 9 uur werden we met de bussen opgehaald en naar de Koninklijke Marine gebracht alwaar wij met de speedboot richting het eiland Koh Panak gingen.
Kety en ik gingen binnen zitten en de rest van het Nederlandse team zat buiten op het voordek.



Daar hadden wij een kanotoer in de Lagune. Wij zelf hoefden niet te peddelen, wij hadden allemaal een persoonlijke roeier zodat wij alle gelegenheid hadden om rond te kijken en foto's te maken.
Je kon hier met de kano ook de grotten in maar zover zijn wij niet gegaan.
Hier stonden wij te wachten tot we in de kano konden.



Wij gingen met z'n allen door deze opening.







Eenmaal terug op het eiland moest ik toch echt nodig een pitstop maken. De toilet was nou niet iets waar ik gauw gebruik van zou maken, maar hoge nood dwingt.
Ik vroeg mij al af waar de bak met water en steelpannetje voor was....???
Daar kwam ik achter toen ik moest door trekken..... :)....lol.....
Back in Time en weer een ervaring rijker.


Daarna gingen we met de speedboot verder naar het James Bond eiland. Helaas was het zo druk dat het niet mogelijk was om aan land te gaan.
Het eilandje zelf schijnt heel klein te zijn. Dus we hebben ook de grotten daar niet kunnen zien.




Van hieruit gingen wij naar het eiland Koh Panyi waar een drijvend dorp was. Hier zijn we even gestopt en kon je wat souvenirs kopen.
Deze mensen leven van de visvangst en de verkoop van souvenirs.






Deze roofvogel zat daar rustig op het hek en liet geduldig op de foto zetten door iedereen. :)



Het leven van alle dag.






Éen van de  aanwezige winkeltjes.



Daarna zijn we naar het privé eiland Koh Rang Yai gegaan dat afgehuurd was door Stampin Up
waar wij de lunch kregen en gelegenheid hadden om te zwemmen.
Het water is hier ook echt warm en niet zoals bij ons lekker koud. Wat mij ook opviel dat het water zo schoon is hier.
Al die eilandjes die wij vandaag bezocht hebben liggen hier in de Andaman zee.
En dit privé eiland was trouwens te koop. De prijs weet ik niet meer uit mijn hoofd dus zoek je nog iets leuks ...:)








Eenmaal weer in het resort hebben Kety en ik gegeten aan het strand. Daar bleek een BBQ en buffet avond te zijn. Dat leek ons wel wat.
Nu zitten wij natuurlijk in het regenseisoen dus op een gegeven moment begon het iets te waaien. Meteen gingen alle parasols naar beneden en binnen no time kwam het met bakken uit de hemel vallen. Het begon harder te waaien en er vloog van alles van de tafels af.
De maaltijd viel dus letterlijk in duigen. Gelukkig zaten wij op dat moment onder de luifel en bleven wij droog. Wij konden dus snel onze maaltijd op eten.


En s' avonds hebben we met elkaar nog een drankje in de bar gedaan. Een super afsluiter.




Dat was het weer voor vandaag.
Morgen volgt er weer een vervolg.  ;)



Groetjes Rosalien

1 opmerking:

anja zei

Ik lees echt met plezier jullie avontuur. Prachtig